Η κομητεία Whatcom γίνεται η πρώτη κοινότητα διυλιστηρίων των ΗΠΑ που απαγορεύει τη νέα υποδομή ορυκτών καυσίμων
Ένας νομός στη βορειοδυτική ακτή της πολιτείας Ουάσινγκτον σημαδοτεί μια νέα εποχή: απαγορεύσει την ανάπτυξη νέων ορυκτών καυσίμων, αντιστρέφοντας μια πορεία που είχε ως στόχο να γίνει η περιοχή πύλη για τις εξαγωγές πετρελαίου, φυσικού αερίου και άνθρακα στην Ασία.
«Στην εβδομαδιαία συνεδρίασή του, το κομητικό συμβούλιο Whatcom ψήφισε την έγκριση αναθεώρησης των τοπικών πολιτικών χρήσης γης, επιτρέποντας στα υπάρχοντα διυλιστήρια να επεκταθούν, αλλά απαγορεύοντας νέα διυλιστήρια, εγκαταστάσεις μεταφόρτωσης, εργοστάσια άνθρακα, προβλήτες ή προβλήτες στην παράκτια βιομηχανική ζώνη του», σύμφωνα με το Inside Climate Αναφορές. «Οι νέοι κανόνες απαιτούν επίσης δημόσια ανασκόπηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων κάθε σημαντικής επέκτασης σε υφιστάμενα διυλιστήρια και άλλες εγκαταστάσεις, συμπεριλαμβανομένης οποιασδήποτε αύξησης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου».
Μετά την απόφαση, «δεν θα υπάρξουν νέα διυλιστήρια, δεν θα μπορούν να λάβουν άδειες για να εξάγουν το προϊόν τους, και ενώ θα έχουμε ακόμα αυτές τις εγκαταστάσεις δεινοσαύρων ήδη εδώ, θα είναι πιο δύσκολο να επεκταθούν», Δήλωσε ο δημοτικός σύμβουλος Todd Donovan, ένας από τους ενεργούς πολίτες που είναι πίσω από τη νέα νομοθεσία. «Το μέλλον είναι σαφώς στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας». Το συμβούλιο ανταποκρίθηκε στον αυξανόμενο “συναγερμό” του κοινού σχετικά με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, στον Βορειοδυτικό Ειρηνικό και πέρα. από αυτόν
«Μόλις είχαμε την πιο καυτή μέρα που είχαμε καταγράψει ποτέ, ο σολομός εξαφανίζεται, οι παγετώνες λιώνουν τόσο πολύ που κοιτάζετε το Mount Baker εδώ κοντά και βλέπετε γυμνό βράχο εκεί που παλαιότερα υπήρχε πάγος», αναφέρει. «Με όλες τις πυρκαγιές και τα κύματα καύσωνα, οι άνθρωποι συνδέουν τα κομμάτι του παζλ και αντιαλμβάνινται ότι πρόκειται για κλιματική αλλαγή που προκαλείται από τα ορυκτά καύσιμα».
Η απόφαση σηματοδοτεί μια γρήγορη αλλαγή σε σχέση με την πολιτική που υπήρχε μόλις πριν από λίγα χρόνια, όταν «τα διυλιστήρια BP και Phillips 66 στο Ferndale της Ουάσινγκτον – περίπου 100 μίλια βόρεια του Σιάτλ – χτίζανε νέες εγκαταστάσεις παραλαβής για τρένα πετρελαίου για την παράδοση αργού από τα σχιστολιθικά πεδία Bakken στη Βόρεια Ντακότα», θυμάται το Inside Climate. «Έρχονταν, επίσης, πετρέλαιο πίσσας από τον Καναδά, με σχέδια για επέκταση της χωρητικότητας του αγωγού. Και, το πιο σημαντικό, ο μεγαλύτερος τερματικός σταθμός εξαγωγής άνθρακα του έθνους έπρεπε να κατασκευαστεί στα νότια του Μπέλινχαμ, κι αναμένεται να εκφορτώνει 15 τρένα άνθρακα εβδομαδιαίως που θα εξορύσονταν από τη λεκάνη του Wyoming’s Powder River Basin».
Λιγότερο από μια δεκαετία αργότερα, η απόφαση αυτή για απαγόρευση νέων έργων ορυκτών καυσίμων καθοδηγήθηκε από μέλη του συμβουλίου της κομητείας που αναμείχθηκαν στην πολιτική μέσα από την τοπική διαμάχη για τον τερματικό σταθμό άνθρακα. “Είναι η πρώτη φορά που μια τοπική κυβέρνηση στις Ηνωμένες Πολιτείες χρησιμοποιεί νόμο για τη χρήση γης για να επιβάλει μια τόσο ευρεία, μόνιμη απαγόρευση της ανάπτυξης ορυκτών καυσίμων», γράφει το Inside Climate.
“Δεν έχουμε την εξουσία να ρυθμίζουμε το διακρατικό εμπόριο και δεν το έχουμε προσπαθήσει“, δήλωσε ο Rud Browne, ένας από τους συμβούλους της κομητείας πίσω από την εξαετή προσπάθεια για την εφαρμογή των νέων κανόνων. «Αλλά είχαμε μια βαθιά ανησυχία για την αυξημένη μεταφορά ορυκτών καυσίμων μέσω του Puget Sound, καθώς και μέσω του πυρήνα στο κέντρο της πόλης δύο από τις μεγάλες πόλεις μας».
Η Cherry Point βιομηχανική ζώνη στην Whatcom «είναι το σπίτι σε δύο από τα πέντε διυλιστήρια πετρελαίου του κράτους και είναι μια σημαντική πηγή της κυκλοφορίας δεξαμενόπλοιων στη θάλασσα Salish» Stand.earth. Αλλά «αυτοί οι κανονισμοί θα μπορούσαν να εγκαινιάσουν μια νέα εποχή χάραξης πολιτικής για ορυκτά καύσιμα στις ΗΠΑ, όπου οι τοπικοί δήμοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν την υπάρχουσα ρυθμιστική δύναμη για να περιορίσουν την ανάπτυξη της βιομηχανίας ορυκτών καυσίμων σε μια εποχή όπου οι ΗΠΑ πρέπει να μεταβούν γρήγορα σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας .. .”
«Οι κάτοικοι της κομητείας Whatcom είναι πλέον ασφαλέστεροι από απειλές όπως η αυξημένη κυκλοφορία τρένων πετρελαίου ή πιο ρυπογόνα έργα στα υπάρχοντα διυλιστήρια», δήλωσε ο Τ. Donovan στην ανακοίνωση. «Όταν οι άνθρωποι ζητούν από τους τοπικούς ηγέτες να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες τους, αυτό πρέπει να γίνει – με τη βοήθεια όλων των πληγέντων κοινοτήτων και βιομηχανιών, αλλά χωρίς να μειωθούν οι λύσεις που είναι πιο προστατευτικές για τη δημόσια ασφάλεια, το κλίμα και τις πλωτές οδούς μας».
“Αυτή είναι μια σημαντική νίκη για τις τοπικές κοινότητες που στέκονται όρθες και σταθερές για πάνω από μια δεκαετία για να προστατεύσουν το κλίμα, τη Θάλασσα του Salish και τη δική τους υγεία και ασφάλεια από επικίνδυνα και απερίσκεπτα έργα επέκτασης ορυκτών καυσίμων“, δήλωσε η Shannon Wright, εκτελεστική διευθύντρια της RE Sources, μιας περιβαλλοντικής μη κερδοσκοπικής οργάνωσης με έδρα το Μπέλινγχαμ.
Αλλά «πρέπει να γίνουν περισσότερα», πρόσθεσε, «συμπεριλαμβανομένης της αντιμετώπισης της επιβάρυνσης από τη ρύπανση στις τοπικές κοινότητες, ιδίως το Lummi Nation, που είναι σε κοντινή απόσταση με τις υφιστάμενες επιχειρήσεις βαριάς βιομηχανίας και ορυκτών καυσίμων, και συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν την απειλή αύξησης της κυκλοφορία πλοίων σε όλη την περιοχή».
Η νέα πολιτική του Whatcom προσφέρει στους άλλους δήμους «έναν χάρτη πορείας για το πώς μπορούν να θεσπίσουν ισχυρότερους κανονισμούς για την προστασία της δημόσιας υγείας και των ευάλωτων πληθυσμών και των τοπικών οικοσυστημάτων, την πρόληψη της επέκτασης της βιομηχανίας ορυκτών καυσίμων και την επιτάχυνση της μετάβασης σε μια οικονομία καθαρής ενέργειας σε μια εποχή επιτάχυνση της κλιματικής αλλαγής»..
Το Stand έχει υπόβαθρο για δεκαετίες επέκτασης της βιομηχανίας ορυκτών καυσίμων στο Cherry Point, ένα μέρος που ονομάζεται Xwe’chi’eXen από μέλη του Lummi Nation και το έχουν δει ως μέρος της “προγονικής γης, των υδάτων και των ψαράδων τους από αμνημονεύτων χρόνων“.
Η Inside Climate εντοπίζει μια «μάχη δεκαετίας για τον έλεγχο της κυβέρνησης Whatcom County, στην οποία τόσο η βιομηχανία ορυκτών καυσίμων όσο και οι περιβαλλοντικές ομάδες έδωσαν εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια για χρηματοδότηση της προεκλογικής εκστρατείας. Η βιομηχανία άνθρακα χρησιμοποίησε ομάδες “σκοτεινού χρήματος” και μάλιστα ενεπλάκη σε μια μάχη για ανακατανομή που απειλούσε να μειώσει τη δύναμη των παράκτιων πόλεων να εκλέγουν αξιωματούχους της κομητείας».
Πριν από την τελική απόφαση, «εκπρόσωποι της βιομηχανίας πετρελαίου, των εργατικών συνδικάτων και των περιβαλλοντικών ομάδων τάχθηκαν όλοι υπέρ του συμβιβαστικού πακέτου που ανέπτυξε το Συμβούλιο μετά από εντατικές διαπραγματεύσεις μεταξύ όλων των τοπικών ενδιαφερομένων», λέει το ICN. «Οι νέοι κανόνες έχουν σχεδιαστεί για να επιτρέπουν στα σημερινά διυλιστήρια να επεκτείνουν και να τροποποιούν τα εργοστάσιά τους, απαγορεύοντας παράλληλα νέες εγκαταστάσεις ορυκτών καυσίμων και εξαγωγικές υποδομές. Το συμβούλιο ψήφισε ομόφωνα υπέρ του πακέτου, μετά από έναν σύντομο, δραματικό δισταγμό του μέλους του συμβουλίου Μπεν Ελενμπάας, ο οποίος κάποτε είχε παρομοιάσει την τακτική μιας τοπικής περιβαλλοντικής ομάδας με «εσωτερική τρομοκρατία».
Ο Guardian αναφέρει ότι το τοπικό λόμπι ορυκτών καυσίμων εξακολουθεί να εκφράζει τη δική του συνεχή παρουσία στο Whatcom. «Η ενεργειακή βιομηχανία της Ουάσινγκτον πιστεύει ότι οι συνεχιζόμενες επενδύσεις κεφαλαίου σε υφιστάμενες επιχειρήσεις διυλιστηρίων είναι απαραίτητες για να διασφαλιστεί η ασφαλής, υπερσύγχρονη, καθαρή παραγωγή καυσίμων μεταφοράς», δήλωσε ο Χόλι Τζόνσον, διευθυντής των βορειοδυτικών εξωτερικών υποθέσεων για τα δυτικά κράτη. της Ένωσης Πετρελαίου. Υποστήριξε ότι τα μέλη της είναι «πρωταρχικός μοχλός οικονομικής ανάπτυξης και ευημερίας» που βοηθούν στη χρηματοδότηση τοπικών σχολείων και την υγειονομική περίθαλψη μέσω των φόρων τους.
Παρά τη νίκη στα βορειοδυτικά, οι πολιτικοί στο άλλο άκρο της χώρας κινούνται προς τα πίσω στη ρύθμιση των ορυκτών καυσίμων. Ο δημοτικός σύμβουλος της Tampa, Joseph Citro, εισήγαγε ένα μη δεσμευτικό ψήφισμα που απαίτησε την απαγόρευση νέων υποδομών ορυκτών καυσίμων, αλλά το λόμπι φυσικού αερίου άρχισε να λειτουργεί-και πολύ καιρό αργότερα, ο ομοσπονδιακός γερουσιαστής Travis Hutson (Φλώριδα, Ρεπουμπλικάνοι) εισήγαγε ένα μέτρο που απαγόρευε στις πόλεις να ρυθμίζουν ενεργειακά συστήματα ή πηγές καυσίμων, αναφέρει το Grist .
Ακόμη και μετά την απόσυρση της Citro από το ψήφισμα, ο Hutson προώθησε τη νομοθεσία του και υπογράφηκε από τον Ρεπουμπλικανό κυβερνήτη Ron DeSantis.
Whatcom Country, USA, a gateway for fossil fuel exports bans new fossil fuel development
A county on the northwest coast of Washington State has made a landmark decision to ban new fossil fuel development, reversing a trajectory that had it on course to become a gateway for oil, gas, and coal exports to Asia.
“At its weekly meeting, the Whatcom County Council voted to approve an overhaul of local land use policies, allowing existing refineries to expand but prohibiting new refineries, transshipment facilities, coal plants, piers, or wharfs in its coastal industrial zone,” Inside Climate News reports. “The new rules also require a public review of the environmental impact of any significant expansion at existing refineries and other facilities, including any increase in greenhouse gas emissions.”
In the wake of the vote, “there will be no new refineries, they won’t be able to get permits to export their product, and while we will still have these dinosaur facilities already here, it will be more challenging for them to expand,” said second-term councillor Todd Donovan, one of the driving forces behind the new rule. “The future is clearly in renewable energy.”
He added that the motion responded to growing public alarm about the impacts of climate change, in the Pacific Northwest and beyond.
“We just had our hottest day on record a few days ago, the salmon are disappearing, the glaciers are melting so much that you look at Mount Baker near here and you see bare rock where there used to be ice,” he said. “With all the fires and the heat, people are connecting the dots that this is climate change caused by fossil fuels. It has galvanized them.”
The decision marks a rapid shift from just a few years ago, when “the BP and Phillips 66 refineries in Ferndale, Washington—about 100 miles north of Seattle—were building new receiving facilities for oil trains to deliver crude from the Bakken shale fields of North Dakota,” Inside Climate recalls. “Tar sands oil from Canada also was coming in, with plans looming to expand pipeline capacity. And, most significantly, the nation’s largest coal export terminal was set to be built just to the south in Bellingham, expected to unload 15 coal trains weekly that would rumble into the county from Wyoming’s Powder River Basin.”
Less than a decade later, this week’s decision was driven by county council members who were pulled into elected politics by the local controversy over the coal terminal. Campaigners in Whatcom “say it is the first time a local government in the United States has utilized land use law to impose such a broad, permanent ban on fossil fuel development,” Inside Climate writes.
“We don’t have the authority to regulate interstate commerce, and we have not attempted to do so,” said Rud Browne, one of the county councillors behind the six-year effort to get the new rules in place. “But we had a deep concern about the increased transshipment of fossil fuels through Puget Sound, and also through the downtown core of two of our major cities.”
The Cherry Point industrial zone in Whatcom “is home to two of the state’s five oil refineries and is a significant source of tanker traffic in the Salish Sea,” Stand.earth said in a release Wednesday. But “these regulations could usher in a new era of fossil fuel policy-making in the U.S., where local municipalities can use existing regulatory power to restrict the growth of the fossil fuel industry in an era where the U.S. must swiftly transition to renewable energy sources.”
“Whatcom County residents are now safer from threats like increased oil train traffic or more polluting projects at existing refineries,” Donovan said in the release. “When people ask local leaders to address their concerns, this is how it should be done—with input from all affected communities and industries, but without watering down the solutions that are most protective of public safety, the climate, and our waterways.”
“This is a landmark victory for the local communities who have stood up and held firm for over a decade to protect the climate, the Salish Sea, and their own health and safety from risky and reckless fossil fuel expansion projects,” said Shannon Wright, executive director of RE Sources, an environmental non-profit based in Bellingham.
But “there’s more to be done,” she added, “including addressing the pollution burden borne by local communities, in particular Lummi Nation, who live in close proximity to existing heavy industry and fossil fuel operations, and continuing to counter the threat of increased vessel traffic across the region.”
Whatcom’s new policy still offers other municipalities “a roadmap for how they can enact stronger regulations to protect public health and vulnerable populations and local ecosystems, prevent the expansion of the fossil fuel industry, and expedite the transition to a clean energy economy in an era of accelerating climate change,” Stand adds.
Stand has background on decades of fossil industry expansion at Cherry Point, a place called Xwe’chi’eXen by members of the Lummi Nation who’ve seen it as part of their “ancestral land, waters, and fishing grounds since time immemorial”.
Inside Climate traces a “decade-long battle over control of Whatcom County government, in which both the fossil fuel industry and environmental groups poured hundreds of thousands of dollars in campaign funding. The coal industry used dark money groups, and even got involved in a fight over redistricting that threatened to dilute the power of coastal cities to choose county-elected officials.”
Leading up to the final decision, “representatives of the oil industry, labour unions, and environmental groups all spoke in favour of the compromise package the council developed after intensive negotiations among all the local stakeholders,” ICN says. “The new rules are designed to allow the current refineries to expand and modify their plants, while barring new fossil fuel facilities and export infrastructure. The council voted unanimously in favour of the package, after a brief, dramatic hesitation by council member Ben Elenbaas, who once had likened the tactics of a local environmental group to ‘domestic terrorism’.”
The Guardian says the local fossil lobby still spoke up for its own continuing presence in Whatcom. “Washington’s energy industry believes that ongoing capital investment into existing refinery operations is necessary to ensure the safe, state-of-the-art, clean production of transportation fuels,” said Holli Johnson, manager of north-west external affairs for the Western States Petroleum Association. She cast her members as a “primary driver of economic growth and prosperity” that help fund local schools and health care through their taxes.
Despite the win in the northwest, politicians at the other end of the country are moving backwards on fossil fuel regulation. After Tampa City Councilman Joseph Citro introduced a non-binding resolution calling for a ban on new fossil fuel infrastructure, the gas lobby got to work—and before long, state Senator Travis Hutson had introduced a measure to ban cities from regulating energy systems or fuel sources, Grist reports.
Even after Citro withdrew the resolution, Hutson pushed his legislation through, and it was signed into law by Republican Governor Ron DeSantis.
Αφήστε μια απάντηση