Τα οφέλη από τις επενδύσεις για τo ποδήλατο στην Ευρώπη
Σύμφωνα με τα στοιχεία της European Cyclists’ Federation – ECF (Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατιστών) τα οφέλη για το περιβάλλον, την υγεία και την κοινωνία είναι ιδιαίτερα σημαντικά:
Ατμοσφαιρική ρύπανση
- Με οικονομικούς όρους το όφελος από τη μειωμένη ατμοσφαιρική ρύπανση μέσω ποδηλασίας ανέρχεται σε 435.000.000 ευρώ. Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την υγεία στην Ευρώπη, προκαλώντας περίπου 400.000 πρόωρους θανάτους ετησίως.
- Εκπομπές CO2. Η ποδηλασία εξοικονομεί εκπομπές που αντιστοιχούν σε πάνω από 16.000.000 τόνους ισοδυνάμου CO2 ετησίως. Με οικονομικούς όρους η αξία της εξοικονόμησης ανέρχεται σε 600 έως 5,630 εκατομμύρια ευρώ, ανάλογα με το κοινωνικό κόστος του άνθρακα.
- Όχληση από την ηχορύπανση. Η τρέχουσα οικονομική αξία της μειωμένης ηχορύπανσης μέσω της ποδηλασίας είναι 300.000.000 ευρώ. Η ηχορύπανση από την οδική κυκλοφορία είναι η αιτία περίπου 8 900 πρόωρων θανάτων και σχεδόν 800.000 επιπλέον περιπτώσεων υπέρτασης ετησίως στην Ευρώπη.
Ρύπανση νερού και εδάφους, εξοικονόμηση χώρου
- Η υποδομή για ποδηλασία χρειάζεται λιγότερο χώρο σε σχέση με την υποδομή για αυτοκίνητα. Aυτό σημαίνει μικρότερη δέσμευση εδαφών, λιγότερη ρύπανση εδάφους, μείωση της ρύπανσης των υδάτων. Η διευκόλυνση της μετακίνησης με ποδήλατο αντί της διευκόλυνσης της υποδομής για αυτοκίνητα σημαίνει, επίσης, περισσότερη γη διαθέσιμη σε πιο ελκυστικές περιοχές.
- Εξοικονόμηση καυσίμων. Τα τρέχοντα επίπεδα ποδηλασίας στην ΕΕ αντιστοιχούν σε εξοικονόμηση 3.000.000.000 λίτρων καυσίμων ετησίως, που αντιστοιχεί σε ετήσια κατανάλωση καυσίμου για τις οδικές μεταφορές μιας χώρας όπως η Ιρλανδία. Η αξία μιας τέτοιας εξοικονόμησης καυσίμων είναι σχεδόν 4.000.000.000 ευρώ
- Παραγωγή προϊόντων κι αποβλήτων: Το μέσο βάρος ενός αυτοκινήτου στην ΕΕ το 2017 ήταν σχεδόν 1400 κιλά, ενώ ένα ποδήλατο σπάνια ζυγίζει περισσότερο από 20 κιλά ή 1,5% του βάρους ενός αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζονται πολύ λιγότεροι πόροι για την κατασκευή του. Μερικοί από τους φυσικούς πόρους που χρησιμοποιούνται για τα ποδήλατο είναι οι ίδιοι όπως αυτοί που προορίζονται για αυτοκίνητα (π.χ. χάλυβας, αλουμίνιο, διαφορετικά πολυμερή) αλλά η ποσότητα που χρησιμοποιείται για ένα ποδήλατο είναι κατά πολύ μικρότερη. Πρώτες ύλες, όπως η πλατίνα ή το παλλάδιο που χρησιμοποιούνται για καταλυτικούς μετατροπείς αυτοκινήτων και προκαλούν σημαντικές εκπομπές και περιβαλλοντική ζημιά κατά την εξαγωγή τους, δεν χρησιμοποιούνται καθόλου για την κατασκευή ποδηλάτων.
Υγεία
- Η ποδηλασία αποτρέπει 18.110 πρόωρους θανάτους ετησίως στην ΕΕ-28. Αυτό αντιστοιχεί σε οικονομική αξία περίπου 52.000.000.000 ευρώ το χρόνο. Η ποδηλασία συμβάλλει, επίσης στην υγιέστερη ζωή βοηθώντας στην πρόληψη μεγάλου αριθμού σοβαρών και χρόνιων παθήσεων, για παράδειγμα: καρδιαγγειακών παθήσεων, διαβήτη (τύπος 2), καρκίνου του μαστού, καρκίνου του παχέος εντέρου, οστεοπόρωση.
- Ψυχική υγεία: Η συμμετοχή σε μια μέτρια σωματική δραστηριότητα, όπως είναι η ποδηλασία, μειώνει τον κίνδυνο για τη νόσο Αλτσχάιμερ κατά 29% και για την δυσκολία μάθησης κατά περίπου 26%. Η σωματική δραστηριότητα συνδέεται επίσης με μείωση κατά 17% της πιθανότητας εμφάνισης κατάθλιψης, όπως έδειξε μια μεγάλη αξιολόγηση σχετικών ερευνών..
- Ανάπτυξη παιδιών: 4 ώρες μετά την άφιξή τους στην τάξη, το επίπεδο συγκέντρωσης των παιδιών που κάνουν ποδήλατο ή περπατούν για να πάνε στο σχολείο είναι κατά 8% υψηλότερο από ό, τι για εκείνα που πάνε με το αυτοκίνητο.
- Απουσίες: Οι εργαζόμενοι που χρησιμοποιούν ποδήλατο τακτικά για να πάνε στην εργασία τους, έχουν κατά μέσον όρο 1,3 ημέρες λιγότερη απουσία από την εργασία τους για λόγους ασθένειας το χρόνο. Αυτό σημαίνει μείωση απωλειών κατά περίπου 5.000.000.000 ευρώ ετησίως για τις επιχειρήσεις σε ολόκληρη την ΕΕ. Αυτό το ποσό αντιστοιχεί περίπου στο άμεσο και έμμεσο κόστος στην αυστριακή οικονομία από τις απουσίες λόγω ασθένειας.
Κοινωνικά οφέλη και ποιότητα ζωής
- Οι μελέτες ποιότητας του χρόνου από το Λονδίνο, το Μόντρεαλ, τις ΗΠΑ και την Κολομβία δείχνουν ότι οι χρήστες ποδηλάτου είναι οι περισσότερο ή οι πιο ικανοποιημένοι με την μετακίνησή τους για να πάνε στην εργασία τους.
- Το ποδήλατο είναι πολύ αποδοτικό ως προς το χώρο: Κατά τη διάρκεια 1 ώρας, 7 φορές περισσότερα ποδήλατα από ό, τι αυτοκίνητα μπορούν να διασχίσουν χώρο πλάτους 3,5 μέτρων σε αστικό περιβάλλον.
- Το μέρος που απαιτείται για τη στάθμευση ενός μόνο αυτοκινήτου μπορεί να χωρέσει έως και 15 ποδήλατα.
- Το ετήσιο κόστος για την κατοχή και τη χρήση ποδηλάτου ανέρχεται σε περίπου 5% ή 10% (για ηλεκτρικά ποδήλατα) σε σύγκριση με το κόστος ιδιοκτησίας και χρήσης αυτοκινήτου.
- Κοινωνική ζωή: Παρέχοντας μια φθηνή επιλογή μεταφοράς, το ποδήλατο μπορεί να διευκολύνει την πρόσβαση εργαζομένων και μειονεκτούντων ομάδων σε κοινωνικές δραστηριότητες. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα νοικοκυριά με το χαμηλότερο εισόδημα – Αμερικανοί που κερδίζουν λιγότερα από 20.000 $ ετησίως – έχουν διπλάσιες πιθανότητες από τον υπόλοιπο πληθυσμό να βασίζονται στο ποδήλατα για βασικές μεταφορικές ανάγκες τους, όπως το να πάνε στη δουλειά τους.
- Ισότητα των φύλων: Η έρευνα δείχνει ότι οι γυναίκες τείνουν να επωφελούνται περισσότερο από τα υψηλότερα επίπεδα ποδηλασίας. Για παράδειγμα, δεδομένου ότι εξακολουθούν να φροντίζουν την κινητικότητα των περισσότερων παιδιών και ηλικιωμένων ενηλίκων στις οικογένειες, κερδίζουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο εάν τα παιδιά και οι ηλικιωμένοι μπορούν να μετακινούνται ανεξάρτητα, με το ποδήλατό τους, και δεν χρειάζονται να τους μεταφέρουν με αυτοκίνητο.
- Κοινωνική συνδεσιμότητα: Η ποδηλασία είναι μια κατά βάση κοινωνική δραστηριότητα. Συνδέει ανθρώπους όπως και γειτονιές, δεν διχοτομεί το χώρο, παρέχει τη δυνατότητα για βελτιωμένες κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και περισσότερη ανταλλαγή μεταξύ τους. Μπορεί να συνδέσει άτομα από διαφορετικά υπόβαθρα και κοινωνικές τάξεις, βελτιώνει έτσι τη συνοχή της κοινωνίας.
- Προσβασιμότητα: Η ποδηλασία αυξάνει την προσβασιμότητα, όχι μόνο στην απασχόληση, αλλά και σε χώρους κοινωνικής και πολιτιστικής ανταλλαγής. Τα τελευταία χρόνια, τα μαθήματα ποδηλασίας για τους πρόσφυγες υπήρξαν ιδιαίτερα επιτυχημένα σε πολλές χώρες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Σουηδίας, της Γερμανίας, των Κάτω Χωρών ή της Εσθονίας. Παρόμοιες πρωτοβουλίες που υποστηρίζονται από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατιστών παρέχουν στους πρόσφυγες, και ιδίως στις γυναίκες, τη δυνατότητα να συμμετέχουν πιο ενεργά στην κοινωνία, δίνοντάς τους εύκολη πρόσβαση σε σχετικές εγκαταστάσεις και δραστηριότητες
————————————————————————————————————————————————————————————————————–
Βenefits of cycling investments for Europe
Source: European Cyclists’ Federation (ECF)
Air Pollution:
- Value of reduced air pollution through cycling: 435 million euros
Air pollution is the single largest environmental health risk in Europe, causing around 400 000 premature deaths per year.
- CO2 Emission:
Cycling saves emissions equaling more than 16 million tons of CO2 equivalents per year in the EU. Value of the savings: 600 to 5.630 million euros, depending on the Social Cost of Carbon
- Noise Pollution:
The current value of reduced noise pollution through cycling is 300 million euros. Noise pollution from road traffic is the cause of around 8 900 premature deaths and almost 800 000 additional cases of hypertension per year in Europe.
- Water and Soil Pollution, Space Saving:
Cycling infrastructure needs less space than infrastructure for cars. If less infrastructure is needed, this means less sealed soils, less soil pollution and less water pollution. Establishing cycling instead of car infrastructure means also more land available for lucrative investments in the most attractive regions - Fuel Saving:
The current levels of cycling in the EU correspond to fuel savings of more than 3 billion litres per year, which corresponds to the fuel consumption for road transport of a country like Ireland. The value of these fuel savings is almost 4 billion euros. - Waste Production:
The average weight of a car in the EU in 2017 was almost 1400 kg, a bike rarely weighs more than 20 kg, or 1.5% of the weight of a car. This means that much less resources are needed for its construction. Some of the resources are the same, but used in much less quantities (e.g. steel, aluminium, different polymers), others, like platinum or palladium for catalytic converters which cause significant emissions and environmental damage during their extraction, are not used at all for the manufacturing of bicycles.
Health
Cycling prevents 18,110 premature deaths per year in the EU-28. This corresponds to an economic value of EUR 52 bn per year. Cycling also contributes to healthier lives by helping to prevent a large number of severe and chronical diseases, for example: cardio-vascular diseases; diabetes (type 2); breast cancer; colon cancer; osteoporosis.
Mental Health:
Engaging in moderate physical activity like cycling reduces the risk for Alzheimer’s disease by 29% and for cognitive decline by about 26%. Physical activity is also linked to 17% lower odds for developing depression in a large metaanalysis of relevant studies
Children Development:
4 hours after arriving in the classroom, concentration levels of children who are cycling or walking to school are 8% higher than for those who are getting a lift by car.
Absenteeism:
Employees that cycle to work regularly have on average 1.3 days less sickness absence per year. This means a gain of almost 5 bn EUR per year for employers around the EU. This amount roughly corresponds to the direct and indirect cost of sickness absence to the Austrian economy.
Social Benefits and Life Satisfaction
- Quality of Time
Studies from London, Montreal, the US and Colombia show that cyclist commuters are the most or among the most satisfied
with their trips to work. - Public Space:
The bicycle is very space-efficient: During 1 hour, 7 times more bikes than cars can cross a 3.5m-wide space in an urban
environment. The place that is needed for a single car-parking spot can fit up to 15 bicycles. - Equality:
The yearly costs for owning and using a bike only amount to around 5% or 10% (for electric bicycles) to the costs for owning
and using a car. By providing a cheap transport option, cycling can help to make jobs and participation in social life better accessible to disadvantaged population groups. In the United States, the lowest-income households — Americans making less than $20,000 per year — are twice as likely as the rest of the population to rely on bikes for basic transportation needs like getting to work. - Gender Equality:
Research shows that women tend to benefit more from higher cycling levels. For example, since they are still taking care of most of childrens’ and older adults’ mobility in families, they gain more free time if the children and elderly can undertake journeys by bike independently and do not need a lift by car. - Social Connectivity:
Cycling is a social activity. By bringing people together and connecting neighbourhoods, it provides the potential for improved social interactions and more exchange between them. It can connect people from different backgrounds and social classes, thus improving the cohesion of society. - Accessibility:
Cycling increases accessibility, not only to employment, but also to places of social and cultural exchange. During the last years, cycling classes for refugees have been a success story in a number of EU countries, including Sweden, Germany, the Netherlands, or Estonia. Often managed by ECF member organisations, these initiatives give refugees, and in particular women, the possibility to participate more actively in society by giving them easy access to relevant facilities.
Αφήστε μια απάντηση