Υπό κατασκευή: μηδενικών εκπομπών πλοίο 130 μέτρων, για αποστάσεις 240 χλμ
Η Incat Tasmania ετοιμάζεται να παραδώσει το μεγαλύτερο και μακρύτερο, πολύ ελαφρύ και μηδενικών εκπομπών ρύπων πλοίο στον κόσμο.
Το πλοίο μήκους 130 μέτρων προορίζεται για τον Νοτιοαμερικανό πελάτη Buquebús και βρίσκεται υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Hobart της εταιρείας Incat. O αρχικός σχεδιασμός ήταν να τροφοδοτείται το πλοίο με υγροποιημένο αέριο LNG. Όμως, η Buquebús θέλει τώρα το πλοίο να είναι 100% ηλεκτρικό με μπαταρία.
Το πλοίο θα μεταφέρει αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτηγά και θα διανύει περίπου 240 χλμ από την Αργεντινή στην Ουρουγουάη.
Μία από τις υλικοτεχνικές λεπτομέρειες που εξετάζονται ακόμη είναι ο τρόπος με τον οποίο η Incat θα παραδώσει το πλοίο στον Αργεντινό πελάτη μαι και η απόσταση είναι μεγαλύτερη από 240 χλμ. Μια λύση που εξετάζεται είναι να εγκατασταθούν προσωρινές γεννήτριες που τροφοδοτούνται με ντίζελ για τη φόρτιση των μπαταριών στην πορεία. Στη συνέχεια, οι γεννήτριες θα αφαιρεθούν μόλις το πλοίο φτάσει στον πελάτη στο Μπουένος Άιρες. Μια δεύτερη μέθοδος είναι να χρησιμοποιηθεί ένα γιγάντιο «πλοίο – γερανός» που θα μεταφέρει ουσιαστικά το πορθμείο μέσω του Ειρηνικού Ωκεανού. Ο πρόεδρος και ιδρυτής του Ομίλου Incat, Ρόμπερτ Κλίφορντ, λέει ότι «ο πελάτης θέλει να συμβεί αυτό, η Incat θέλει να συμβεί αυτό, και ενώ υπάρχουν θέματα που πρέπει να ολοκληρωθούν, είμαι εξαιρετικά βέβαιος ότι η Incat μπορεί να παραδώσει αυτό το πρωτοποριακό πλοίο. Από την εμπειρία μου, αυτό είναι μια «κλεισμένη συμφωνία». «Προφανώς, πρέπει να υπάρχει επαρκής ενεργειακή παροχή στα λιμάνια που θα επισκεπτόταν το πλοίο, αλλά καταλαβαίνουμε ότι αυτό προχωρά θετικά. Για τις μπαταρίες και τους ηλεκτρικούς κινητήρες συνεργαζόμαστε με τους προμηθευτές μας, για να διασφαλίσουμε ότι μπορούν να προσφέρουν την απαιτούμενη τεχνολογία στο χρονοδιάγραμμα που τους χρειαζόμαστε».
Το πλοίο έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί το 2025. Με τη νέα προδιαγραφή για εξολοκλήρου ηλεκτροκίνηση του πλοίου, αυτό πρόκειται να είναι το μέχρι σήμερα πιο ελαφρύ, μεγαλύτερο και μηδενικών εκπομπών οχηματαγωγό πλοίο. «Η ναυτιλία με μηδενικές εκπομπές είναι το μέλλον και η Incat με έδρα την Τασμανία, ένα από τα λίγα μέρη στον πλανήτη που έχει ήδη δεσμευτεί για μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου – net zero – μέχρι το 2030, είναι τώρα έτοιμη να φέρει επανάσταση στον παγκόσμιο ναυτιλιακό στόλο παρέχοντας το πρώτο ελαφρύ πλοίο μηδενικών εκπομπών στον κόσμο», λέει Κλίφορντ. Ο διευθύνων σύμβουλος της Incat, Κρεγκ Κλίφορντ, λέει ότι αυτή είναι μια μοναδική ευκαιρία για την Incat.
«Υπάρχουν πάντα προκλήσεις εάν αλλάξετε εν μέρει, μέσω της κατασκευής, οποιαδήποτε πτυχή του σχεδιασμού ενός πλοίου. Στην περίπτωση του οχηματαγωγού, απλώς αλλάζει μια μέθοδο πρόωσης με μια άλλη. Αυτό ωστόσο θα έχει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη και θα ανοίξει μια νέα αγορά για αυτούς τους τύπους πλοίων». Πέρυσι η κυβέρνηση της Νέας Νότιας Ουαλίας υιοθέτησε μια ολοκληρωμένη στρατηγική που αφορά πολλούς τομείς και η οποία περιλάμβανε τη δυνατότητα νέων και εκ των υστέρων ανακατασκευή ηλεκτρικών πορθμείων που λειτουργούν στο λιμάνι του Σίδνεϊ. Η κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας είχε παράσχει 27 εκατομμύρια δολάρια NZ για να βοηθήσει στη χρηματοδότηση του 75% της κατασκευής δύο ηλεκτρικών πορθμείων 200 επιβατών που θα λειτουργήσουν στο Ώκλαντ. Ο πρώην πρωθυπουργός της Τασμανίας Peter Gutwein, ο οποίος είναι τώρα Στρατηγικός Σύμβουλος της Incat, λέει ότι η παράδοση του πρώτου ηλεκτρικού πορθμείου με μεγάλη μπαταρία στον κόσμο για την Buquebus θα οδηγήσει σε εκθετική ανάπτυξη στη διεθνή αγορά για μεγάλα ελαφρά ηλεκτρικά πλοία. «Ο κόσμος θέλει μεγάλα, ελαφριά πλοία μηδενικών εκπομπών και ήδη κλιμακώνουμε το εργατικό δυναμικό και τις εγκαταστάσεις παραγωγής μας σε ετοιμότητα για μια σημαντική επέκταση», είπε. «Θα είναι μια νίκη τόσο για το περιβάλλον όσο και για επενδύσεις σε μακροπρόθεσμες θέσεις εργασίας στην Τασμανία».
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
Incat Tasmania is currently is getting ready to deliver the world’s largest and longest, lightweight, zero emissions ferry
The 130 metre ferry, destined for South American customer Buquebús, is currently under construction at the company’s Hobart shipyard. While the original design was for the ship to be powered by LNG, Buquebús now wants the ferry to be 100% battery-electric.
The ship will ferry cars, buses and delivery vans roughly 240km from Argentina to Uruguay.
One of the logistical details still being considered is how Incat will deliver the ship to the Argentinian customer. One solution being looked at is to install temporary diesel powered generators to charge the batteries along the way.
The generators would then be removed once the ship reaches the customer in Buenos Aires. A second method is to use a giant “lift ship” to essentially carry the ferry across the Pacific Ocean.
Incat Group chairman and founder Robert Clifford says “the customer wants this to happen, Incat wants this to happen, and whilst there are matters to be finalised, I am extremely confident that Incat can deliver this ground-breaking ship. In my experience unless we see something come in from left field, this is a ‘done deal’.
“Obviously, there needs to be sufficient energy supply in the ports that the ship would visit but we understand that this is progressing positively. The batteries and electric motors are being worked through with our suppliers, to ensure they can deliver the technology required in the timeframe we need them.”
“Zero emissions shipping is the future and Incat based in Tasmania, one of the few places on the planet which has already delivered net zero, is now poised to revolutionise the world’s shipping fleet by delivering the world’s first zero emissions, lightweight ship,” says Clifford.
Incat managing director Craig Clifford says this is a unique opportunity for Incat.
The ship is scheduled for delivery in 2025. With the new all electric specification, the ship is set to be the world’s largest, lightweight, zero emissions ferry operating anywhere in the world.
“Whilst there are always challenges if you change any aspect of the design of a ship part way through build, in simple terms, this is just swapping one method of propulsion for another: it will however have significant environmental benefits, and open up a whole new market for these types of vessels.”
Last year the NSW government laid out a broad-ranging strategy which included the possibility of new and retrofitted electric ferries operating on Sydney Harbour.
In April last year, The Driven reported that the New Zealand government had provided $NZ27 million to help fund 75% of the construction of two 200 passenger electric ferries to operate in Auckland.
Former Tasmanian Premier Peter Gutwein, who is now Incat’s Strategic Advisor, says delivering the world’s first large battery electric ferry for Buquebus would lead to exponential growth in the international market for large lightweight electric ships.
“The world wants large, lightweight zero emission ships and we are already scaling up our workforce and production facility in readiness for what will be a significant expansion,” he said.
“It will be a win- win for both the environment and for investment in long-term skilled jobs in Tasmania.”
Photo: INCAT 130M ELECTRIC FERRY.
SOURCE for article and photo: INCAT
Daniel Bleakley is a clean technology researcher and advocate with a background in engineering and business. He has a strong interest in electric vehicles, renewable energy, manufacturing and public policy.
Αφήστε μια απάντηση