Ολλανδία: σχεδιάζοντας συμμετοχικά το Όραμα για το Μέλλον της Ποδηλασίας
Το μέλλον για το ποδήλατο: τρία επίπεδα διακυβέρνησης συνεχίζουν να χτίζουν τις Κάτω Χώρες ως “έθνος ποδηλασίας”.
Οι Ολλανδοί κάνουν κάθε χρόνο 5,000,000,000 (δις) διαδρομές με ποδήλατο και καλύπτουν 17,600.000.000 (δις) χιλιόμετρα συνολικά, περίπου 1000 χιλιόμετρα κάθε άτομο.
Γρήγορη και ασφαλής ποδηλασία σε όλη τη χώρα. Με καλές εγκαταστάσεις στάθμευσης ποδηλάτων σε βολικές τοποθεσίες, όπου μπορείτε να μεταφερθείτε σε λεωφορείο, τρένο, τραμ ή αυτοκίνητο. Για να μπορούν όλοι στην Ολλανδία να φτάνουν στην εργασία ή στο σχολείο εγκαίρως και εύκολα με ποδήλατο και το ποδήλατο είναι μια ελκυστική επιλογή εκτός από το αυτοκίνητο και τις δημόσιες συγκοινωνίες. Με αυτήν τη φιλοδοξία, οι δήμοι, οι επαρχίες, οι συγκοινωνιακοί φορείς και η εθνική κυβέρνηση, ενωμένοι στη συνεταιριστική ένωση ποδηλάτων “Tour de Force“, παρουσίασαν πρόσφατα το Εθνικό Όραμα του Μέλλοντος της Ποδηλασίας (στα ολλανδικά). Το σχέδιο περιέχει έναν πρώτο κατάλογο πιθανών επενδύσεων στην ποδηλασία σε όλη την Ολλανδία τα επόμενα χρόνια. Η υπουργός Van Veldhoven (IenW) και ο Henk Brink (πρόεδρος Tour de Force) παρουσίασαν το σχέδιο.
Αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ποδηλάτου
Η υπουργός Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων (State Secretary for Infrastructure and Water Management) Van Veldhoven: “Νομίζω ότι είναι υπέροχο που εμείς, ως ολλανδικό ποδηλατικό έθνος, θέλουμε να προχωρήσουμε μαζί. Παρά το γεγονός ότι πολλές ποδηλατικές διαδρομές για την δουλειά έχουν περιοριστεί, έχουμε αυξήσει τη χρήση ποδηλάτου στον καιρό της πανδημίας. Υπάρχει στο DNA μας. Και τα πλεονεκτήματα είναι προφανή: οι ποδηλάτες/ισσες συνήθως αρρωσταίνουν λιγότερο, καταλαμβάνουν λίγο χώρο στο δρόμο και διατηρούν την ατμόσφαιρα καθαρή. Τα επόμενα χρόνια, θα χτιστούν πολλά σπίτια στη χώρα μας, συχνά στο κέντρο της πόλης. Το ποδήλατο είναι μια ιδανική επιλογή για μετακίνηση, αλλά αυτό απαιτεί και επενδύσεις. Επομένως, είναι πολύ καλό το γεγονός ότι όλα τα μέρη βάζουν πλάτη για να αξιοποιήσουν καλύτερα τις δυνατότητες του ποδηλάτου.“
Αρχική έρευνα
Αυτή η εικόνα του μέλλοντος είναι ένα περίγραμμα. Οι δήμοι, οι επαρχίες και οι συγκοινωνιακοί φορείς έχουν περάσει τους τελευταίους μήνες καταγράφοντας τις δυνατότητες των περιφερειών να δημιουργήσουν ένα εθνικό δίκτυο κύριων ποδηλατικών διαδρομών με καλές εγκαταστάσεις στάθμευσης ποδηλάτων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα αρχικό απόθεμα, το οποίο απαριθμεί πιθανές επενδύσεις αξίας αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ. Αυτός ο αρχικός κατάλογος πιθανών μέτρων για την κατασκευή συνδέσεων με ένα εθνικό δίκτυο κύριων διαδρομών που σήμερα λείπουν θα φτάσει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ έως και το 2025. Στο εγγύς μέλλον, τα εμπλεκόμενα μέρη θα συνεργαστούν για να προσδιορίσουν ποια μέτρα έχουν το μεγαλύτερα δυναμικό και μεγαλύτερη προτεραιότητα. Το φθινόπωρο, αναμένεται να παρουσιαστεί ένα πιο λεπτομερές όραμα για το μέλλον της ποδηλασίας, ως βάση για μελλοντικές επενδυτικές αποφάσεις. Η πρωταρχική ευθύνη για πολλές επενδύσεις για το ποδήλατο βαρύνει τους δήμους, τις επαρχίες και τους συγκοινωνιακούς φορείς. Όσον αφορά την εθνική κυβέρνηση, οι αποφάσεις εξαρτώνται φυσικά από το επόμενο υπουργικό συμβούλιο.
Προκλήσεις
Ο Henk Brink, πρόεδρος του Tour de Force, στο οποίο 23 φορείς συνεργάζονται για το μέλλον του ποδηλάτου, δήλωσε: “Είμαι περήφανος για αυτήν τη συνεργασία των δημόσιων αρχών και άλλων φορέων για το ποδήλατο. Τώρα έχουμε μια σαφή εικόνα για το πού βρίσκονται οι προκλήσεις. Εμείς είμαστε έτοιμοι για αυτό και πρέπει να εργαστούμε για να επιταχύνουμε τις επενδύσεις στην ποδηλασία από κοινού (μαζί). “
Το Zwolle ως καλό παράδειγμα
Ο Brink και η Van Veldhoven παρουσίασαν τα κύρια χαρακτηριστικά του Οράματος για το Μέλλον του Μέλλοντος στο Zwolle, όπου νωρίτερα εγκαινιάσανε τη νέα εγκατάσταση στάθμευσης ποδηλάτων, που κάνει το Zwolle ένα παράδειγμα σταθμού του μέλλοντος, όπου οι ταξιδιώτες μπορούν να μεταφέρονται γρήγορα και το ποδήλατο ενσωματώνεται εύκολα στο ταξίδι.
Ποδηλασία, στο DNA των Ολλανδών!
Το ποδήλατο είναι ταυτισμένο με τους Ολλανδούς όπως το (ολλανδικό) τυρί και οι (ολλανδικές) τουλίπες. Οι Ολλανδοί θεωρούν ότι η ποδηλασία είναι στο …DNA τους, είναι τόσο εξοικειωμένοι που δεν συζητούν για την ποδηλασία, απλώς κάνουν. Μετακινούνται με ποδήλατο τόσο πολύ που συλλογικά διανύουν μια απόσταση 440.000 φορές το γύρο της Γης κάθε χρόνο. Έχουν περισσότερα ποδήλατα από ό, τι είναι ο συνολικός πληθυσμός.
Ποδήλατα από την Ολλανδία πωλούνται παγκοσμίως. Έχει διαπιστωθεί ότι σχεδόν οι μισές από τις διαδρομές με αυτοκίνητο είναι μικρότερες από 7,5 χιλιόμετρα, άρα είναι διαδρομές που μπορεί να γίνουν εύκολα με ποδήλατο. Με ηλεκτρικά ποδήλατα γίνονται εφικτές ακόμα μεγαλύτερες αποστάσεις ακόμα και για κάποιον/α που δεν είναι ιδιαίτερα γυμνασμένος/η..
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–
A National Vision for the Future of Cycling
The Dutch make five billion bicycle trips each year, covering 17.6 billion km; or 1,000 km per person. But what is the future of cycling in Netherland?
The future for the bicycle: three levels of government continue to build the Netherlands as a cycling nation.
Fast and safe cycling throughout the country. With good bicycle parking facilities at convenient locations, where you can transfer to bus, train, streetcar or car. So that everyone in the Netherlands can get to work or school on time and easily by bicycle and the bicycle is an attractive option in addition to the car and public transport. With this ambition, municipalities, provinces, transport regions and the national government, united in the cooperative bicycle association Tour de Force, today present the National Vision of the Future of Cycling (in Dutch). The plan contains a first inventory of possible investments in cycling throughout the Netherlands in the coming years. State secretary Van Veldhoven (IenW) and Henk Brink (chairman Tour de Force) have just presented the plan.
Exploiting the potential of the bicycle
Secretary of State Van Veldhoven: “I think it’s great that we as the Netherlands’ cycling nation want to move forward together. Despite the fact that many bicycle journeys to work have fallen by the wayside, we have started cycling more in corona times. Cycling is in our DNA. And the advantages are obvious: cyclists are sick less often, take up little space on the road, and keep the air clean. In the coming years, many houses will be built in our country, often in the city center. The bicycle is then an ideal option, but this too requires investment. It is therefore a very good thing that all parties are together putting their shoulders to the wheel to better utilize the potential of the bicycle.”
Initial survey
This picture of the future is an outline. Local authorities, provinces and transport regions have spent the past few months listing the possibilities for their regions to create a national network of main cycling routes with good bicycle parking facilities. This has resulted in an initial inventory, which lists several billion euros worth of possible investments. This initial rough list of possible measures for the construction of missing links in a national main cycle route network amounts to one billion Euros up to and including 2025. In the near future, the parties involved will be working together to determine which measures have the greatest potential and which have the highest priority. In the autumn, they expect to present a more detailed vision of the future of cycling, as a basis for future investment decisions. The primary responsibility for many bicycle investments lies with municipalities, provinces and transport regions. As far as the national government is concerned, decisions are of course up to the next cabinet.
Challenges in view
Henk Brink, chairman of the Tour de Force in which 23 parties work together on the future of the bicycle: “I am proud of this collaboration of public authorities and other cycling parties. We now have a clear picture of where the challenges lie. We are ready for it and must get to work to accelerate investments in cycling together.”
Zwolle as a good example
Brink and Van Veldhoven presented the main features of the Idea of the Future this afternoon in Zwolle. Earlier this afternoon, Van Veldhoven opened the new bicycle parking facility in Zwolle. This bicycle parking facility makes Zwolle an example of a station of the future, where travellers can quickly transfer and where the bicycle is easily incorporated into the trip.
Bicycle in our DNA
The bicycle is as Dutch as cheese, tulips and the Elfstedentocht. The Dutch collectively cycle around the world 440,000 times each year, and we have more bikes than people. Bicycles from the Netherlands are sold worldwide. Almost half of car trips are currently shorter than 7.5 kilometers, and with electric bicycles longer distances are becoming more and more attainable.
Source: Dutch Cycling Embassy
Αφήστε μια απάντηση