Οι ερευνητές θα αναπτύξουν ένα τεχνολογικό σχέδιο μείωσης της θερμοκρασίας σε μια από τις πιο ζεστές πόλεις του κόσμου
Η Βασιλική Επιτροπή του Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας έχει δεσμευτεί με την ομάδα Αρχιτεκτονικής Υψηλών Επιδόσεων της UNSW ( the University of New South Wales, ένα από τα πιο σημαντικά πανεπιστήμια της Αυστραλίας σε θέματα έρευνας και εκπαίδευσης) για να μειώσει τις θερμοκρασίες της πόλης και να την καταστήσει πιο βιώσιμη.
Η Βασιλική Επιτροπή του Ριάντ προσκάλεσε τον καθηγητή Ματθαίο Σανταμούρη, από την έδρα Anita Lawrence στην Αρχιτεκτονική Υψηλών Επιδόσεων στο UNSW Built Environment, και την ομάδα των ερευνητών του, ώστε να δημιουργήσουν ένα σχέδιο μετριασμού για την αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης, τη μείωση των θερμοκρασιών της πόλης και την βιωσιμότητά της με χρήση προηγμένης τεχνολογίας . Η Βασιλική Επιτροπή είναι υπεύθυνη για την αστική, οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη του Ριάντ.
Η πρωτεύουσα της Σαουδικής Αραβίας βρίσκεται σε ένα οροπέδιο της ερήμου και μπορεί να φτάσει σε θερμοκρασίες άνω των 50 βαθμών Κελσίου κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ο καθηγητής κ. Σανταμούρης λέει ότι αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα μετριασμού στον κόσμο. Πιο αναλυτικά αναφέρει:
‘’Η ομάδα Αρχιτεκτονικής Υψηλών Επιδόσεων στο UNSW έχει αναλάβει την ευθύνη να δροσίσει μια από τις πιο καυτές πόλεις του κόσμου’’, λέει. ‘’Παρόλο που είχαμε πολλά έργα σε μεγάλες πόλεις και εφαρμόσαμε την τεχνολογία και τις γνώσεις μας στην υπερθέρμανση πόλεων και στον αγώνα κατά της τοπικής και παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής, είναι η πρώτη φορά που η αυστραλιανή τεχνολογία και γνώση θα χρησιμοποιηθούν σε ένα τόσο μεγάλο έργο σε αυτό μέρος του κόσμου.’’
Σύμφωνα με τον καθηγητή κ. Σανταμούρη, “οι θερμοκρασίες στο Ριάντ αυξάνονται συνεχώς λόγω της κλιματικής αλλαγής και της ταχείας αστικοποίησης“. Αναφέρει ακόμα, ότι “λόγω της εγγύτητας με την έρημο, τη χρήση συμβατικών υλικών, όπως η μαύρη άσφαλτος και το σκυρόδεμα και το περιορισμένο πράσινο λόγω έλλειψης νερού, οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος στην πόλη υπερβαίνουν κατά πολύ τα ανεκτά επίπεδα“.
‘’Η ομάδα μας έχει αναπτύξει πολύ προηγμένα υλικά και τεχνικές’’, λέει ο καθηγητής κ. Σανταμούρης. ‘’Έχουμε περισσότερα από 100 έργα μεγάλης κλίμακας σε όλο τον κόσμο – στην Ευρώπη, την Αμερική, την Ασία και πολλά στην Αυστραλία – όπου έχουμε επιτύχει μείωση της θερμοκρασίας των πόλεων έως και 3 βαθμούς Κελσίου. Με αυτό το έργο, το Ριάντ θα γίνει η πρώτη πόλη στον κόσμο με ένα ολοκληρωμένο και τεχνολογικά προηγμένο σχέδιο μετριασμού.”
Το έργο μετριασμού της θερμοκρασίας του Ριάντ θα έχει τις εξής φάσεις:
1. Η πρώτη φάση του έργου θα είναι εκτεταμένη εναέρια παρακολούθηση της πόλης χρησιμοποιώντας αεροπλάνα εξοπλισμένα με προηγμένες τεχνολογίες υπέρυθρων αισθητήρων. Η υπέρυθρη θερμογραφία θα βοηθήσει την ομάδα να κατανοήσει τις θερμικές συνθήκες στο Ριάντ και τα σημεία – όπου η θερμοκρασία είναι υψηλότερη.
Η ομάδα Αρχιτεκτονικής Υψηλών Επιδόσεων θα συνεργαστεί με μια αυστραλιανή εταιρεία, ‘’NationalDrones’’, κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης φάσης. Ο καθηγητής Σανταμούρης λέει ότι θα συνεργαστούν επίσης με ορισμένες Σαουδικές εταιρείες λόγω της υψηλής ποιότητας τοπικής εμπειρογνωμοσύνης και των περιορισμών στη μεταφορά εξοπλισμού από την Αυστραλία υπό τις τρέχουσες συνθήκες κοραναϊού.
2.Κατά την επόμενη φάση, η ομάδα του UNSW θα βοηθήσει τη Βασιλική Επιτροπή να βελτιστοποιήσει και να εφαρμόσει προηγμένα έργα μεγάλης κλίμακας αστικών μετριασμών.
‘’Εδώ στο UNSW, έχουμε αναπτύξει μερικά πολύ εξελιγμένα υλικά για κτίρια, στέγες και πεζοδρόμια που μπορεί να πετύχουν μείωση της θερμοκρασίας επιφανείας έως 5 έως 6 βαθμούς Κελσίου κάτω από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος’’, λέει ο καθηγητής κ. Σανταμούρης. ‘’Αυτό είναι σημαντικό γιατί, για παράδειγμα, όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι 40 βαθμοί Κελσίου, η θερμοκρασία της ασφάλτου είναι 75 βαθμοί. Τα υλικά μας θα ήταν περίπου 30 έως 35 βαθμοί, επομένως πραγματοποιείται σημαντικότατη μείωση θερμοκρασίας. Θα διερευνήσουμε επίσης την πιθανή χρήση πρασίνου, νερού, αερισμού, εδάφους και πολλών άλλων τεχνικών για τη μείωση της θερμοκρασίας“.
‘’Αναμένεται ότι η εφαρμογή των προηγμένων τεχνολογιών μετριασμού θα μειώσει σημαντικά την κατανάλωση ενέργειας των κτιρίων, θα ενισχύσει τη θερμική άνεση και θα βελτιώσει θέματα υγείας που σχετίζονται με τη θερμότητα’’, λέει ο καθηγητής.
Η ομάδα θα δημιουργήσει υψηλής ανάλυσης προσομοιώσεις μεγάλης κλίμακας του Ριάντ για να κατανοήσει τις δυνατότητες, τις επιδόσεις και την αποτελεσματικότητα των διαφόρων τεχνολογιών μετριασμού και στη συνέχεια να προετοιμάσει τον καλύτερο συνδυασμό.
Το έργο βρίσκεται σε φάση προγραμματισμού και ξεκινά επίσημα στις 15 Σεπτεμβρίου. Η παρακολούθηση θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου και τα σενάρια μετριασμού έως το τέλος του 2020. Τα σενάρια του σχεδίου θα αξιολογηθούν και θα βελτιστοποιηθούν και η πρώτη φάση θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2021.
BELINDA HENWOOD, 24/8/2020
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–
Researchers will develop a technology heat mitigation plan for one of the world’s hottest cities
Saudi Arabia’s Riyadh Royal Commission has engaged UNSW’s High Performance Architecture team to reduce the city’s temperatures and make it more sustainable.
The Royal Commission for Riyadh has invited Scientia Professor Mattheos (Mat) Santamouris, Anita Lawrence Chair High Performance Architecture at UNSW Built Environment (the University of New South Wales, one of Australia’s leading research and teaching universities), and his team of researchers to create an advanced technology mitigation plan to counter overheating, reduce the city’s temperatures and make it more sustainable. The commission is responsible for the urban, economic, social and cultural development of Riyadh.
Saudi Arabia’s capital sits on a desert plateau and can reach temperatures in excess of 50 degrees Celsius during summer. Professor Santamouris says this is one of the biggest mitigation projects in the world.
“Our High Performance Architecture team at UNSW has undertaken the responsibility to cool down one of the world’s hottest cities,” he says. “Although we have had many projects in large cities and apply our technology and knowledge to overheating cities and the fight against local and global climate change, this is the first time Australian technology and knowledge will be used in such a large-scale project in this part of the world.”
Scientia Professor Mattheos (Mat) Santamouris is Anita Lawrence Chair High Performance Architecture.
According to Professor Santamouris, temperatures in Riyadh are continuously increasing due to climate change and rapid urbanisation. He says, because of the proximity to the desert, the use of conventional materials, like black asphalt and concrete, and the limited greenery due to lack of water, ambient temperatures in the city far exceed comfortable levels.
“Our team has developed very advanced materials and techniques,” Professor Santamouris says. “We have had more than 100 large-scale projects around the world – in Europe, the Americas, Asia, and many in Australia – where we have achieved a reduction in the temperature of cities of up to 3 degrees Celsius. With this project, Riyadh will become the first city in the world with a complete and technologically advanced mitigation plan.”
The Riyadh heat mitigation project will be phased
The first phase of the project will be extensive aerial monitoring of the city using planes equipped with advanced sensor infrared technologies. Infrared thermography will help the team understand the thermal conditions in Riyadh and the hotspots – where the temperature is much higher.
The High Performance Architecture team will collaborate with an Australian company, National Drones, during this first phase. Professor Santamouris says they will also work with some Saudi companies because of the high quality of local expertise and the constraints in transferring equipment from Australia under current coronavirus circumstances.
During the next phase, the UNSW team will help the Royal Commission optimise and implement advanced large-scale urban mitigation projects.
“Here at UNSW, we have developed some very sophisticated materials for buildings, roofs and pavements that may present up to 5 to 6 degrees Celsius surface temperature below the ambient temperature,” says Professor Santamouris. “This is important because, for example, when the ambient temperature is 40 degrees Celsius, the temperature of asphalt is 75 degrees. Our materials would be at about 30 to 35 degrees, which is a significant decrease. We will also investigate the potential use of greenery, water, ventilation, earth and many other techniques to reduce the temperature.
“It is expected that the implementation of the advanced mitigation technologies will significantly reduce the buildings’ energy consumption, enhance thermal comfort and improve heat-related health issues,” he says.
The team will create high-resolution large-scale simulations of Riyadh to understand the potential, performance and efficiency of the different mitigation technologies and then prepare the best combination.
The project is currently in a planning phase and officially begins on 15 September. Monitoring will be completed by the end of November and mitigation scenarios by the end of 2020. The plan scenarios will then be evaluated and optimised and the first phase completed in April 2021.
24 AUG 2020 BELINDA HENWOOD, Published: https://newsroom.unsw.edu.au/news/art-architecture-design/researchers-will-develop-technology-heat-mitigation-plan-one-worlds
Photo: Riyadh can reach temperatures in excess of 50 degrees Celsius in summer. Photo: Shutterstock.
Αφήστε μια απάντηση