ΣΧΕΔΙΑ, “περιοδικό δρόμου” που στηρίζει άστεγους και άνεργους στα ελληνικά και αγγλικά
To περιοδικό δρόμου “ΣΧΕΔΙΑ” ανέλαβε μια εξαιρετική πρωτοβουλία για το καλοκαίρι 2021, να εκδώσει ένα πολύ καλό τεύχος του περιοδικού στα ελληνικά αλλά και ένα τεύχος στα αγγλικά.
Το τεύχος στα ελληνικά έχει – όπως πάντα – ενδιαφέροντα άρθρα, μεταξύ άλλων για τη μοναδική χώρα (Ελλάδα) που ενώ έχει σοβαρά προβλήματα στέγασης, δεν διαθέτει στρατηγική και πολιτικές για την κοινωνική κατοικία. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και άρθρο για τις περιηγήσεις στην πόλη από τους ίδιους τους άστεγους.
Οι πωλητές της Σχεδίας είναι άστεγοι που έχουν πληγεί ιδιαίτερα μέσα στην πανδημία (και) εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων. Από τους πολλούς που έμειναν πίσω, χωρίς σοβαρή στήριξη. Οι άστεγοι διανομείς της Σχεδίας, πήραν μόνο μια “έκτακτη αποζημίωση ειδικού σκοπού” ύψους 534 ευρώ για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2021!
Η ΜΚΟ «Διογένης» που εκδίδει τη «Σχεδία», έχει δημιουργήσει και ένα κοινωνικό και περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Σχεδία αρτ», μέσα από το οποίο πρώην πωλητές του περιοδικού απασχολούνται στο εργαστήριο και μετατρέπουν παλιά, αδιάθετα τεύχη της «Σχεδίας» σε έργα τέχνης (φωτιστικά, κοσμήματα, κ.ά.).
Πολύ ενδιαφέρον είναι και το πρόγραμμα «Αόρατες Διαδρομές», (που έχει ανασταλεί, λόγω κοροναϊού), κατά το οποίο ξεναγούνται οι ενδιαφερόμενοι/ες στις σημαντικότερες κοινωνικές δομές του κέντρου της πόλης (συσσίτια, υπνωτήρια, κέντρα ημέρας, κ.ά.) για μια βιωματική εμπειρία από τη ζωή στο δρόμο.
Η “Σχεδία” αυτό το καλοκαίρι βγήκε και σε αγγλική έκδοση. Είναι ένας πολυσέλιδος μοναδικός οδηγός «Υπεύθυνου Τουρισμού» (Responsible Tourism Guide). Ο Οδηγός μας έκανε την τιμή να περιλαμβάνει τον Άνεμο Ανανέωσης και το καινοτόμο του WELCOMMON HOSTEL, ένα Hostel στο κέντρο της Αθήνας που απευθύνεται σε τουρίστες που έχουν οικολογικές, κοινωνικές και καλλιτεχνικές αναζητήσεις. Ο οδηγός καταγράφει ένα σημαντικό μέρος από την πληθώρα δομών αλληλεγγύης, κοινωνικών επιχειρήσεων και υπηρεσιών της ελληνικής πρωτεύουσας, δίνοντας πρόσβαση στον ξένο επισκέπτη σε πολύ ξεχωριστή ενημέρωση, αλλά και την ευκαιρία να κάνει τις διακοπές του υπεύθυνα, να περάσει υπέροχα, αυξάνοντας, την ίδια στιγμή, το κοινωνικό και μειώνοντας το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.
Βέβαια και η φετινή χρονιά είναι δύσκολη ακόμα και για τον υπεύθυνο τουρισμό, πάντως η έκδοση αξίζει. Πρόκειται, στην ουσία, για ένα κοινωνικό πρότζεκτ εντός ενός κοινωνικού πρότζεκτ. Αλλά η αλήθεια είναι ότι ο αναγνώστης, ξεφυλλίζοντας την αγγλική «σχεδία», θα ανακαλύψει πολλές ευκαιρίες να δηλώσει και κοινωνικά παρών στη χώρα που επέλεξε για τις διακοπές του.
Η αγγλική εκδοχή της «Σχεδία» διανέμεται από τους πωλητές του περιοδικού, οι οποίοι –όπως ακριβώς συμβαίνει και με την ελληνική εκδοχή και με όλα τα περιοδικά δρόμου του πλανήτη– ωφελούνται το 50% (ήτοι, τα 2,50€). Αποτελεί μια ακόμη ευκαιρία για κάποιους έστω εκ των πιο φτωχών του τόπου να εξασφαλίσουν με αξιοπρέπεια – κάνοντας μια εργασία, στην ουσία, και όχι επαιτώντας– ένα ελάχιστο έστω έσοδο για να καλύψουν κάποιες από τις πιο βασικές τους ανάγκες.
Πέρα από τη διανομή της μέσω των πωλητών του περιοδικού, η αγγλική «σχεδία» διατίθεται και αυτόνομα, μέσω καλαίσθητων, ειδικά σχεδιασμένων stands σε σημεία αυξημένου τουριστικού ενδιαφέροντος (ξενοδοχεία, μουσεία, ταξιδιωτικά γραφεία κ.λπ.). Όποια έσοδα δε ενδεχομένως προκύψουν από αυτή τη διαδικασία, πέρα από την αυτονόητη ανάγκη, να καλυφθεί το κόστος της έκδοσης, θα αξιοποιηθoύν για την υλοποίηση νέων κοινωνικών προγραμμάτων που ήδη επεξεργάζεται η «σχεδία» για τη δημιουργία προοπτικών ενεργοποίησης, ενδυνάμωσης, εκπαίδευσης και, εντέλει, νέων θέσεων εργασίας σε συνανθρώπους μας που δοκιμάζονται σκληρά.
Επίσης, τώρα που άνοιξε εκ νέου η εστίαση μπορείτε να απολαύσετε και γαστρονομικές εκπλήξεις στο πολύχρωμο σπίτι της «Σχεδίας»,(Κολοκοτρώνη 56 και Νικίου 2). Εκτός από νοστιμιές για τον ουρανίσκο και το στομάχι, μπορείτε να απολαύσετε και την διακόσμηση.
Όπου βλέπετε πωλητές της “σχεδίας” (με τη χαρακτηριστική στολή εργασίας”) αγοράστε το περιοδικό. Υπάρχουν περί τους 150 πωλητές της «Σχεδίας», πολλοί εκ των οποίων φιλοξενούνται στις δομές φιλοξενίας αστέγων του Δήμου Αθηναίων.
Περισσότερα: https://www.shedia.gr/what-it-is/
————————————————————————————————————————————————————————————————————
SHEDIA, The Greek street paper publishes its first ever English edition
Starting in mid-June, the Greek street paper Shedia will publish an English edition that will include a responsible tourism guide, aimed at expats living in Greece as well as tourists visiting the country.
The street paper will be distributed by Shedia’s vendors, who belong to vulnerable groups, like homeless or long-term unemployed people who live well under the poverty line. As is the case with the Greek edition of the street paper and, indeed, with all street papers around the world, the vendors will keep 50% of each copy sold (i.e. €2,50), providing them, thus, with the opportunity to earn an income, in a dignified way, that will allow them to meet some of their most basic needs.
The edition, printed on high-quality paper and designed by McCann, one of the best international design offices in Greece, includes selected interviews and interesting stories about the people and the place. A multi-page Responsible Tourism Guide – printed on environmentally friendly paper – is featured in the English edition of Shedia street paper. It is a guide the leads readers and visitors to the Greek world of solidarity, social enterprises, NGOs, cooperatives and many more civil society organizations and groups of people that offer a vast array of goods and services, as they strive to be socially useful in a sustainable way.
The English edition of Shedia is published with the support of iMEdD (www.imedd.org/), the non-profit journalistic organization founded in 2018 with an exclusive donation from the Stavros Niarchos Foundation (ISN, www.snf.org).
“We have created the Bridge Pillar (www.imedd.org/bridge/), through which we collaborate with initiatives from Greece and abroad that approach social issues through journalism,” said journalist Anna Kynthia Bousdoukou, CEO of iMEdD and Executive Director of ISN Dialogues. “Our collaboration with Shedia is the new project of Bridge.
This is an innovative project, very useful for society, which at the same time reflects the uniqueness of this magazine, where journalism is a vehicle for improving the living conditions of the people who distribute it. We gladly accepted the request to support the implementation of this publication, participating in the creation of a useful tool, which aims to inform and activate the visitors of Greece during the summer, giving them the opportunity to use the time they will spend in the country. us. This is how we perceive journalism, after all. As a means of expression, but more importantly as a vehicle for democracy.”
The new publication will hit the street of Athens on Wednesday 16 June, 2021.
More on the English edition of the Greek street paper Shedia: www.shedia.gr, info@shedia.gr
For interviews in English or Greek call Chris Alefantis tel +30 213 0231220, +30 6942768470, email c.alefantis@shedia.gr.
Αφήστε μια απάντηση